PUBLIKATIONSSERVER

Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3406 Publikationen


2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3813
Bruland, D., Vetter, N. S., Voß, M., Seidl, N., & Latteck, Ä.-D. (2023). Gesundheitskompetenz stärken, Zielgruppengerechte Kompetenzvideos für Menschen mit Lernschwierigkeiten entwickeln. Teilhabe , 62(4), 170–175.
HSBI-PUB
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3814
Helbig, R., Latteck, Ä.-D., & Metzing, S. (2023). Gestaltung der Pflege von Menschen mit Körperbehinderungen. Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft einer wenig beachteten Gruppe der Pflegewissenschaft. . Geschichte der Gesundheitsberufe, 12(1), 60–73. https://doi.org/10.3936/2023gdg4138
HSBI-PUB | DOI
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3815
Ilskens, K., Behler, A., Palmdorf, S., Latteck, Ä.-D., & Büker, C. (2023). Digitale Kompetenz entwickeln – Projekt DiFuSiN- Digital Future Skills in Nursing. . Die Schwester/Der Pfleger, (1), 68–71.
HSBI-PUB
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3836
Vetter, N. S., Voß, M., Bruland, D., Seidl, N., & Latteck, Ä.-D. (2023). Promoting health literacy in people with intellectual disabilities via explanatory videos: scoping reviews. Health Promotion International, 38(4). https://doi.org/10.1093/heapro/daab193
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3809 | OA
Vetter, N. S., Ilskens, K., Seidl, N., Latteck, Ä.-D., & Bruland, D. (2023). Health Literacy of People with Intellectual Disabilities: How Meaningful Is the Social Context for a Target Group-Oriented Model of Health Literacy? International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23). https://doi.org/10.3390/ijerph192316052
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3812
Helbig, R., Latteck, Ä.-D., & Metzing, S. (2023). Conflict between Respect for Autonomy and Care: A Grounded Theory Study on Action Strategies to Care for People with Physical Disabilities. Journal of Aging and Long-Term Care, 6(1), 1–22. https://doi.org/10.51819/jaltc.2023.1204633
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 3731 | OA
Kösters, J., & Schöne, M. (n.d.). Active Learning mit dem GUIDE-Entscheidungsbaum.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3770 | OA
Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative KI an Schulen - Eine Studie über die Nutzung generativer KI aus Sicht von Schülerinnen und Schülern unter Berücksichtigung handlungsleitender Eigenschaften und ausgewählter sozialer Kontextfaktoren. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210312
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3768 | OA
Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative AI at School - Insights from a study about German students’ self-reported usage, the role of students’ action-guiding characteristics, perceived learning success and the consideration of contextual factors. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210254
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3766 | OA
Grumbach, F., Badr, N. E. A., Reusch, P., & Trojahn, S. (2023). A Memetic Algorithm With Reinforcement Learning for Sociotechnical Production Scheduling. IEEE Access, 11, 68760–68775. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3292548
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3749 | OA
Wortmann, M., Westphal, M., Kaltschmidt, B., Klöcker, M., Layland, A. S., Brockhagen, B., … Ehrmann, A. (2023). Nanofibers are a matter of perspective: effects of methodology and subjectivity on diameter measurements. Nanoscale Advances, 5(21), 5900–5906. https://doi.org/10.1039/D3NA00528C
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3751 | OA
Heide, A., Wiebe, P., Sabantina, L., & Ehrmann, A. (2023). Suitability of Mycelium-Reinforced Nanofiber Mats for Filtration of Different Dyes. Polymers, 15(19). https://doi.org/10.3390/polym15193951
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3755 | OA
Cakar, S., & Ehrmann, A. (2023). Adhesion and Stab-resistant Properties of FDM-printed Polymer/Textile Composites. Tekstilec, 66, 211–217. https://doi.org/10.14502/tekstilec.66.2023050
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3758 | OA
Wójcik, D., Surma, M., Magnuski, M., Blachowicz, T., Tuvshinbayar, K., Dotter, M., … Ehrmann, A. (2023). Experimental Verification of the Shielding Properties of Selected Textile Materials in the X Frequency Band. Applied Sciences, 13(17). https://doi.org/10.3390/app13179777
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 3760
Ehrmann, A. (2023). Konfokale Laserscanmikroskopie. In B. Plinke, S. Fischer, H. Fischer, N. Graupner, & J. Müssig (Eds.), Charakterisierung von Holz- und Naturfasern (pp. 189–199). Wiley-VCH.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 

2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3761
Spahiu, T., Ehrmann, A., De Amorim Almeida, H., Jimeno-Morenilla, A., & Kyratsis, P. (2023). Footwear products and the role of industry 4.0 for sustainable production. In Proc. of VI Medunarodna konferencija “Savremeni trendovi i inovacije u tekstilnoj industriji.” Belgrad, Serbia.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 

2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 3762
Blachowicz, T., & Ehrmann, A. (2023). Methods and Engineering of Electrospinning. In R. Das (Ed.), Electrospun Nanofibrous Technology for Clean Water Production (pp. 7–35). Singapore: Springer Nature Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-99-5483-4_2
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3753 | OA
Doci, D., Ademi, M., Tuvshinbayar, K., Richter, N., Ehrmann, G., Spahiu, T., & Ehrmann, A. (2023). Washing and Abrasion Resistance of Textile Electrodes for ECG Measurements. Coatings, 13(9). https://doi.org/10.3390/coatings13091624
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 3729 | OA
Kösters, J., Schöne, M., & Kohlhase, M. (n.d.). Benchmarking of Machine Learning Models for Tabular Scarce Data.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2921
Muth, C. (2023). Zum didaktischen Konzept der Lehrforschung: Die Dialogpädagogik Martin Bubers. In C. Muth (Ed.), Das Plurale Wir in der Gesellschaft stärken (1st ed., pp. 128–133). Schwalbach/Ts: Wochenschau.
HSBI-PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: APA

Export / Einbettung