Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
15 Publikationen
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5144
Digital Entrepreneurship Education an Gymnasien: Transferkooperation zwischen Schule und Hochschule
T. Kampe, I. Ballschmieter, C. Haas, in: #DLK 24 - Digital Learning Konferenz Hochschule Bielefeld „Flexibilisierung Und Begleitung von Lernwegen“, Bielefeld, 19.-20.11., 2024.
HSBI-PUB
T. Kampe, I. Ballschmieter, C. Haas, in: #DLK 24 - Digital Learning Konferenz Hochschule Bielefeld „Flexibilisierung Und Begleitung von Lernwegen“, Bielefeld, 19.-20.11., 2024.
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4941 |
Transfer anders gedacht – Entrepreneurship Education als Schul-Hochschul-Kooperation in der 3rd Mission
T. Kampe, I. Ballschmieter, in: S. Behringer (Ed.), Konferenzband CARF Luzern 2024 Controlling. Accounting. Risiko. Finanzen., Verlag IFZ - Hochschule Luzern, Rotkreuz, 2024, pp. 311–317.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
T. Kampe, I. Ballschmieter, in: S. Behringer (Ed.), Konferenzband CARF Luzern 2024 Controlling. Accounting. Risiko. Finanzen., Verlag IFZ - Hochschule Luzern, Rotkreuz, 2024, pp. 311–317.
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4383 |
Positive Aspects and Potential Drawbacks of Implementing Digital Teaching/Learning Scenarios in Health Professions Using Nursing Education as an Example: A Research Report from Germany
L.S. Pfeifer, S. Fries, A. Stirner, L. Nagel, C. Cohnen, L. Aschentrup, M. Schönbeck, A. Nauerth, P. Raschper, T.C. Herzig, K.J. Wrona, Nursing Reports 14 (2024) 468–481.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
L.S. Pfeifer, S. Fries, A. Stirner, L. Nagel, C. Cohnen, L. Aschentrup, M. Schönbeck, A. Nauerth, P. Raschper, T.C. Herzig, K.J. Wrona, Nursing Reports 14 (2024) 468–481.
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4631
Digitalization as an answer to skills shortages? Changing processes and requirements in accounting and auditing and the impact on university education
T. Kampe, in: R. Öztürk, N. Bartholomäus (Eds.), Skills Shortage - Approaches and Solutions from Universities, Companies and Politics. 3rd Bielefeld International Conference on Applied Business (BiCAB), Shaker, Düren, 2024, pp. 161–180.
HSBI-PUB
T. Kampe, in: R. Öztürk, N. Bartholomäus (Eds.), Skills Shortage - Approaches and Solutions from Universities, Companies and Politics. 3rd Bielefeld International Conference on Applied Business (BiCAB), Shaker, Düren, 2024, pp. 161–180.
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3701
Lessons from entrepreneurship education: Diary studies on entrepreneurial intentions
J. Stadtmann, T. Kampe, B. Wach, in: G-Forum Jahreskonferenz 2023, 26. Interdisziplinäre Jahreskonferenz Zu Entrepreneurship, Innovation Und Mittelstand, Darmstadt, 27.-29.09., 2023.
HSBI-PUB
J. Stadtmann, T. Kampe, B. Wach, in: G-Forum Jahreskonferenz 2023, 26. Interdisziplinäre Jahreskonferenz Zu Entrepreneurship, Innovation Und Mittelstand, Darmstadt, 27.-29.09., 2023.
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2763 |
Entwicklung und Erprobung digital gestützter Lernaufgaben mit VR-Szenarien. Das Fortbildungskonzept des Projekts ViRDiPA
S. Fries, L.S. Pfeifer, K. Schlautmann, C. Freese, A. Nauerth, P. Raschper, Entwicklung Und Erprobung Digital Gestützter Lernaufgaben Mit VR-Szenarien. Das Fortbildungskonzept Des Projekts ViRDiPA, Universität Bielefeld, 2023.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
S. Fries, L.S. Pfeifer, K. Schlautmann, C. Freese, A. Nauerth, P. Raschper, Entwicklung Und Erprobung Digital Gestützter Lernaufgaben Mit VR-Szenarien. Das Fortbildungskonzept Des Projekts ViRDiPA, Universität Bielefeld, 2023.
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1571 |
Role of the Media in Health-Related Awareness Campaigns on Perception of COVID-19: A Pre-post Study in the General Population of Pakistan
A.U. Rehman, R. Zakar, M.Z. Zakar, U. Hani, K.J. Wrona, F. Fischer, Frontiers in Public Health 9 (2021).
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
| PubMed | Europe PMC
A.U. Rehman, R. Zakar, M.Z. Zakar, U. Hani, K.J. Wrona, F. Fischer, Frontiers in Public Health 9 (2021).
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3702
Digitales Unternehmertum an der FH Bielefeld und im Gründungsökosystem OWL: The Past, Present, and Future
T. Kampe, B. Wach, S. Pannier, in: Fachkongress „Digitale Innovationen Für Eine Nachhaltige Entwicklung – Impulse Der Fachhochschule Bielefeld Für Wirtschaft Und Gesellschaft“, Bielefeld, 17.-19.11., 2021.
HSBI-PUB
T. Kampe, B. Wach, S. Pannier, in: Fachkongress „Digitale Innovationen Für Eine Nachhaltige Entwicklung – Impulse Der Fachhochschule Bielefeld Für Wirtschaft Und Gesellschaft“, Bielefeld, 17.-19.11., 2021.
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3704 |
Entrepreneurship Education in Dual Study Programs
B. Wach, T. Kampe, in: 11th International Scientific Conference “Economic Policy and EU Integration“, Universität Aleksandër Moisiu Durrës, Durrës, 27.-29.05., 2021.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
B. Wach, T. Kampe, in: 11th International Scientific Conference “Economic Policy and EU Integration“, Universität Aleksandër Moisiu Durrës, Durrës, 27.-29.05., 2021.
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3705
Entrepreneurship Education in dualen Studiengängen - Zielsetzungen, Praxisperspektiven und Studienformate
T. Kampe, B. Wach, in: Virtuelle Konferenz „Zukunft Duales Studium“, Hochschule Osnabrück, Campus Lingen, 22./23.04., 2021.
HSBI-PUB
T. Kampe, B. Wach, in: Virtuelle Konferenz „Zukunft Duales Studium“, Hochschule Osnabrück, Campus Lingen, 22./23.04., 2021.
2021 | Masterarbeit | FH-PUB-ID: 3651 |
Tod und Sterben als existentielle Erfahrungen in der Pflegeausbildung: die Perspektive der Pflegelehrenden
K. Seidler-Rolf, Tod und Sterben als existentielle Erfahrungen in der Pflegeausbildung: die Perspektive der Pflegelehrenden, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
K. Seidler-Rolf, Tod und Sterben als existentielle Erfahrungen in der Pflegeausbildung: die Perspektive der Pflegelehrenden, 2021.
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1573 |
Learning With Virtual Reality in Nursing Education: Qualitative Interview Study Among Nursing Students Using the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model
A.-K. Lange, J. Koch, A. Beck, T. Neugebauer, F. Watzema, K.J. Wrona, C. Dockweiler, JMIR Nursing 3 (2020).
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
A.-K. Lange, J. Koch, A. Beck, T. Neugebauer, F. Watzema, K.J. Wrona, C. Dockweiler, JMIR Nursing 3 (2020).
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2807 |
Diverse communities of learners: The journey of second-generation immigrants to university
V. Carstensen, R. Happ, O. Zlatkin-Troitschanskaia, in: S. Noorda, P. Scott, M. Vukasovic (Eds.), Bologna Process Beyond 2020: Fundamental Values of the EHEA, Bononia University Press, 2020, pp. 243–249.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
V. Carstensen, R. Happ, O. Zlatkin-Troitschanskaia, in: S. Noorda, P. Scott, M. Vukasovic (Eds.), Bologna Process Beyond 2020: Fundamental Values of the EHEA, Bononia University Press, 2020, pp. 243–249.
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1307
Second-Generation Immigrants’ Entry into Higher Education: Students’ Enrollment Choices at Different Types of Universities
V. Carstensen, R. Happ, O. Zlatkin-Troitschanskaia, Eastern Economic Journal 46 (2020) 126–160.
HSBI-PUB
| DOI
V. Carstensen, R. Happ, O. Zlatkin-Troitschanskaia, Eastern Economic Journal 46 (2020) 126–160.
2017 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4211
Entrepreneurship education in a regional inter-university consortium
T. Kampe, S. Pannier, in: International Seminar on Innovations in Education, South-Eastern Finland University of Applied Sciences (XAMK), Mikkeli, Finnland, 17./18.10., 2017.
HSBI-PUB
T. Kampe, S. Pannier, in: International Seminar on Innovations in Education, South-Eastern Finland University of Applied Sciences (XAMK), Mikkeli, Finnland, 17./18.10., 2017.