Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3399 Publikationen
2023 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5569
Tharwat, A., Bunse, M., Hammer, B., Krempl, G., Lemaire, V., & Amal, Saadallah. (2023). Tutorial: Interactive Adaptive Learning. Presented at the 7th Intl. Worksh. & Tutorial on Interactive Adaptive Learning, Torino, Italy.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3719 |

Schröder, N., & Donat, S. (2023). ‘Give and Take’ – higher education teachers using open educational resources. Research in Learning Technology, 31. https://doi.org/10.25304/rlt.v31.2916
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 4968
Steinmann, B. (2023). Leadership Motives or Intentions. In D. C. Poff & A. C. Michalos (Eds.), Encyclopedia of Business and Professional Ethics (pp. 1–4). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23514-1_58-1
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 4976
Steinmann, B. (2023). Pseudo-transformational Leadership. In D. C. Poff & A. C. Michalos (Eds.), Encyclopedia of Business and Professional Ethics (pp. 1–7). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23514-1_204-1
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 4969
Steinmann, B. (2023). Transformational Leadership and Goal Setting. In D. C. Poff & A. C. Michalos (Eds.), Encyclopedia of Business and Professional Ethics (pp. 1–7). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23514-1_1326-1
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 3720 |

Schröder, N. (2023). Version Management in a Distributed Infrastructure for Open Educational Resources. In D. Otto, G. Scharnberg, M. Kerres, & O. Zawacki-Richter (Eds.), Distributed Learning Ecosystems. Concepts, Resources, and Repositories (pp. 241–261). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38703-7_13
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 5576
Buntins, K., Mulders, M., & Schröder, N. (2023). Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen – Suchstrategien in der Bildungstechnologieforschung. MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 54, 103–124. https://doi.org/10.21240/mpaed/54/2023.11.19.X
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5539
Franken, S., Mauritz, N., & Wattenberg, M. (2023). KI in der Gamification der Lehre an Hochschulen. Presented at the KI@HSBI, Bielefeld.
HSBI-PUB
2023 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5545
Wattenberg, M. (2023). Liken, Kommentieren, Teilen – Wann reagieren Nutzer auf Unternehmenskommunikation in Sozialen Netzwerken? Presented at the Tag der Geisteswissenschaften, Essen.
HSBI-PUB
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2774 |

Tharwat, A., & Schenck, W. (2023). A Survey on Active Learning: State-of-the-Art, Practical Challenges and Research Directions. Mathematics, 11(4). https://doi.org/10.3390/math11040820
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5487
Breustedt, L., & Schäfers, T. (2023). How location-based services in brick-and-mortar retailing enable smart in-store analytics. Presented at the CHIMSPAS 2023 - International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services, Bielefeld.
HSBI-PUB
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3417 |

Franken, S., Mauritz, N., Prädikow, L., Wattenberg, M., & Armutat, S. (2023). KI-Anwendungen in der Fertigung - Chancen, Herausforderungen, Handlungsempfehlungen. Working-Paper-Reihe des Kompetenzzentrums Arbeitswelt.Plus, Paderborn, (6). https://doi.org/10.55594/LIQI5486
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 5437
Siller, G. (2023). Supervision. In A. van Rießen & C. Bleck (Eds.), Handlungsfelder und Adressierungen der Sozialen Arbeit (pp. 558–565). Stuttgart: W. Kohlhammer GmbH. https://doi.org/10.17433/978-3-17-039847-4
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4073 |

Armutat, S., Mauritz, N., Wattenberg, M., & Bormann, F. (2023). Digitalisiertes Lernen in der betrieblichen Weiterbildung – zielgruppenorientierte Akzeptanz-Anforderungen an virtuelle Produktschulungen am Beispiel der Weidmüller Interface GmbH & Co. KG. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online, (45), 1–22.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 3241 |

Franken, S., Mauritz, N., Prädikow, L., Schulte, M., Wattenberg, M., & Armutat, S. (2023). Home-Office – neue Freiräume oder alte Geschlechterrollen? Empirische Untersuchung von genderspezifischen Aspekten der Flexibilisierung der Arbeit. https://doi.org/10.57720/3241
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3735 |

Wattenberg, M., Mauritz, N., Prädikow, L., Schulte, M., Franken, S., & Armutat, S. (2023). Women Working From Home: Higher Performance and Satisfaction or More Stress? International Conference on Gender Research, 6(1), 249–256. https://doi.org/10.34190/icgr.6.1.1016
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 3734 |

Armutat, S., Mauritz, N., Prädikow, L., Schulte, M., & Wattenberg, M. (2023). Fit für KI? – Genderspezifische Unterschiede in der Wahrnehmung, dem Verständnis und in den Weiterbildungswünschen bezüglich Künstlicher Intelligenz. https://doi.org/10.57720/3734
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Dissertation | FH-PUB-ID: 5429 |

Beer, C. (2023). Corporate disclosure and investor sentiment - The role of CSR communication, government policies, and audit data analytics. TU Dortmund. https://doi.org/10.17877/DE290R-24224
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 5426
Beer, C., Pell, L., & Pott, C. (2023). Der Abschlussprüfer als Data Scientist? : über die Chancen und Herausforderungen des Einsatzes von Process Mining in der Wirtschaftsprüfung . WPg - Die Wirtschaftsprüfung, 76(14), 775–781.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 5427
Beer, C., & Huber, L. (2023). Green Reports, Stronger Cores? Wie Nachhaltigkeitsberichterstattung die Unternehmensresilienz beeinflusst. Der Betriebswirt, 64(4), 211–222. https://doi.org/10.3790/dbw.2023.1440401
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI