{"author":[{"orcid":"0000-0001-9872-0142","first_name":"Lydia Sophie","id":"233430","full_name":"Pfeifer, Lydia Sophie","last_name":"Pfeifer"},{"first_name":"Patrizia","id":"227291","full_name":"Raschper, Patrizia","last_name":"Raschper"}],"issue":"07","oa":"1","quality_controlled":"1","abstract":[{"lang":"eng","text":"Increasing the quality and attractiveness of nursing education can help counteract the problem of nursing shortage. The project „ViRDiPA“ aims to reach these goals by implementing a program for advanced training. In order to analyze\r\nneeds and conditions, expert and group interviews were conducted. The nursing-related results and implications are presented in this paper. Consistent with the literature, the interview participants report a need for improvement in the\r\nareas of learning-site-cooperation, theory-practice-transfer, and „Lernaufgaben“. Therefore, the core element of the training is cooperation between different groups of educational personnel in the creation and collaborative implementation of virtual reality (VR)-„Lernaufgaben“. This way, „Lernaufgaben“ can be created that are oriented to scientific findings and relevant to practice. In combination with the use of VR-technology they will contribute to the improvement of theory-practice-transfer and learning site cooperation, in order to improve nursing training and make the profession more attractive."}],"type":"journal_article","main_file_link":[{"url":"https://pflege-professionell.at/download/ausgabe-llig-7-webqualitaet?wpdmdl=47531&refresh=6458e5c6db78d1683547590&ind=1676490861216&filename=ausgabe-llig7klein.pdf","open_access":"1"}],"language":[{"iso":"eng"}],"page":"63-72","date_updated":"2023-08-10T08:33:23Z","year":"2022","citation":{"ieee":"L. S. Pfeifer and P. Raschper, “Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“,” Lehren & Lernen im Gesundheitswesen, no. 07, pp. 63–72, 2022.","apa":"Pfeifer, L. S., & Raschper, P. (2022). Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, (07), 63–72.","chicago":"Pfeifer, Lydia Sophie, and Patrizia Raschper. “Bedingungen Der Lernortkooperation Und Des Theorie-Praxis-Transfers in Der Pflegeausbildung – Ein Empirischer Beitrag Aus Dem Projekt „ViRDiPA“.” Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, no. 07 (2022): 63–72.","alphadin":"Pfeifer, Lydia Sophie ; Raschper, Patrizia: Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. In: Lehren & Lernen im Gesundheitswesen (2022), Nr. 07, S. 63–72","short":"L.S. Pfeifer, P. Raschper, Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen (2022) 63–72.","mla":"Pfeifer, Lydia Sophie, and Patrizia Raschper. “Bedingungen Der Lernortkooperation Und Des Theorie-Praxis-Transfers in Der Pflegeausbildung – Ein Empirischer Beitrag Aus Dem Projekt „ViRDiPA“.” Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, no. 07, 2022, pp. 63–72.","ama":"Pfeifer LS, Raschper P. Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. Lehren & Lernen im Gesundheitswesen. 2022;(07):63-72.","bibtex":"@article{Pfeifer_Raschper_2022, title={Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“}, number={07}, journal={Lehren & Lernen im Gesundheitswesen}, author={Pfeifer, Lydia Sophie and Raschper, Patrizia}, year={2022}, pages={63–72} }"},"user_id":"233430","publication":"Lehren & Lernen im Gesundheitswesen","date_created":"2022-11-10T07:45:23Z","title":"Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“","status":"public","article_type":"original","_id":"2178"}