PUBLIKATIONSSERVER

Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“

L.S. Pfeifer, P. Raschper, Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen (2022) 63–72.

Artikel | Englisch
Abstract
Increasing the quality and attractiveness of nursing education can help counteract the problem of nursing shortage. The project „ViRDiPA“ aims to reach these goals by implementing a program for advanced training. In order to analyze needs and conditions, expert and group interviews were conducted. The nursing-related results and implications are presented in this paper. Consistent with the literature, the interview participants report a need for improvement in the areas of learning-site-cooperation, theory-practice-transfer, and „Lernaufgaben“. Therefore, the core element of the training is cooperation between different groups of educational personnel in the creation and collaborative implementation of virtual reality (VR)-„Lernaufgaben“. This way, „Lernaufgaben“ can be created that are oriented to scientific findings and relevant to practice. In combination with the use of VR-technology they will contribute to the improvement of theory-practice-transfer and learning site cooperation, in order to improve nursing training and make the profession more attractive.
Erscheinungsjahr
Zeitschriftentitel
Lehren & Lernen im Gesundheitswesen
Zeitschriftennummer
07
Seite
63-72
FH-PUB-ID

Zitieren

Pfeifer, Lydia Sophie ; Raschper, Patrizia: Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. In: Lehren & Lernen im Gesundheitswesen (2022), Nr. 07, S. 63–72
Pfeifer LS, Raschper P. Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. Lehren & Lernen im Gesundheitswesen. 2022;(07):63-72.
Pfeifer, L. S., & Raschper, P. (2022). Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“. Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, (07), 63–72.
@article{Pfeifer_Raschper_2022, title={Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“}, number={07}, journal={Lehren & Lernen im Gesundheitswesen}, author={Pfeifer, Lydia Sophie and Raschper, Patrizia}, year={2022}, pages={63–72} }
Pfeifer, Lydia Sophie, and Patrizia Raschper. “Bedingungen Der Lernortkooperation Und Des Theorie-Praxis-Transfers in Der Pflegeausbildung – Ein Empirischer Beitrag Aus Dem Projekt „ViRDiPA“.” Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, no. 07 (2022): 63–72.
L. S. Pfeifer and P. Raschper, “Bedingungen der Lernortkooperation und des Theorie-Praxis-Transfers in der Pflegeausbildung – ein empirischer Beitrag aus dem Projekt „ViRDiPA“,” Lehren & Lernen im Gesundheitswesen, no. 07, pp. 63–72, 2022.
Pfeifer, Lydia Sophie, and Patrizia Raschper. “Bedingungen Der Lernortkooperation Und Des Theorie-Praxis-Transfers in Der Pflegeausbildung – Ein Empirischer Beitrag Aus Dem Projekt „ViRDiPA“.” Lehren & Lernen Im Gesundheitswesen, no. 07, 2022, pp. 63–72.

Export

Markierte Publikationen

Open Data LibreCat

Suchen in

Google Scholar