Maria Kobert
8 Publikationen
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4933
Korte, P., Kobert, M., & Süße, T. (2024). Digital Leadership from the Perspective of Organization 5.0: An Analysis of Key Action Fields towards Green, Resilient, and Human-centered Digitalization. In L. M. Camarinha-Matos, A. Ortiz, X. Boucher, & A.-M. Barthe-Delanoë (Eds.), Navigating Unpredictability: Collaborative Networks in Non-linear Worlds. 25th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2024, Albi, France, October 28–30, 2024, Proceedings, Part I (pp. 365–379). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-71739-0_24
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4108
Wrona, K. J., Exner, A.-K., Kobert, M., & Süße, T. (2023). Treiber und Hemmnisse auf dem Weg hin zu einer nachhaltigen und gesundheitsförderlichen Ernährung an Hochschulen: Ein Workshop zur Integration heterogener Perspektiven. Presented at the 58te Jahreskonferenz der Deutschen Gesellschaft für Sozialmedizin und Prävention e. V. (DGSMP) des Deutsches Netzwerks Gesundheitskompetenz e. V. (DNGK) und des Nationalen Aktionsplan Gesundheitskompetenz , Hannover.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4109 |

Wrona, K. J., Exner, A.-K., Kobert, M., & Süße, T. (2023). Drivers and barriers towards sustainable and health-promoting nutrition in higher education: workshop integrating heterogeneous perspectives: Results of a Changing Perspectives workshop (1st ed.). Bielefeld: Hochschule Bielefeld. https://doi.org/10.57720/4109
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3770 |

Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative KI an Schulen - Eine Studie über die Nutzung generativer KI aus Sicht von Schülerinnen und Schülern unter Berücksichtigung handlungsleitender Eigenschaften und ausgewählter sozialer Kontextfaktoren. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210312
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3768 |

Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative AI at School - Insights from a study about German students’ self-reported usage, the role of students’ action-guiding characteristics, perceived learning success and the consideration of contextual factors. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210254
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 3616
Süße, T., Kobert, M., Grapenthin, S., & Voigt, B.-F. (2023). AI-Powered Chatbots and the Transformation of Work: Findings from a Case Study in Software Development and Software Engineering. In L. M. Camarinha-Matos, X. Boucher, & A. Ortiz (Eds.), Collaborative Networks in Digitalization and Society 5.0. 24th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2023, Valencia, Spain, September 27–29, 2023, Proceedings (pp. 689–705). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-42622-3_49
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3346
Mandl, S., Kobert, M., Bretschneider, M., Asbrock, F., Meyer, B., Strobel, A., & Süße, T. (2023). Exploring key categories of social perception and moral responsibility of AI-based agents at work: Findings from a case study in an industrial setting. In A. Schmidt, K. Väänänen, T. Goyal, P. O. Kristensson, & A. Peters (Eds.), Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3544549.3585906
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2840
Süße, T., Kobert, M., & Kries, C. (2021). Antecedents of Constructive Human-AI Collaboration: An Exploration of Human Actors’ Key Competencies. In L. M. Camarinha-Matos, X. Boucher, & H. Afsarmanesh (Eds.), Smart and Sustainable Collaborative Networks 4.0. 22nd IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2021, Saint-Étienne, France, November 22–24, 2021, Proceedings (pp. 113–124). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-85969-5_10
HSBI-PUB
| DOI
Suche
Publikationen filtern
Darstellung / Sortierung
Export / Einbettung
8 Publikationen
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4933
Korte, P., Kobert, M., & Süße, T. (2024). Digital Leadership from the Perspective of Organization 5.0: An Analysis of Key Action Fields towards Green, Resilient, and Human-centered Digitalization. In L. M. Camarinha-Matos, A. Ortiz, X. Boucher, & A.-M. Barthe-Delanoë (Eds.), Navigating Unpredictability: Collaborative Networks in Non-linear Worlds. 25th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2024, Albi, France, October 28–30, 2024, Proceedings, Part I (pp. 365–379). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-71739-0_24
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4108
Wrona, K. J., Exner, A.-K., Kobert, M., & Süße, T. (2023). Treiber und Hemmnisse auf dem Weg hin zu einer nachhaltigen und gesundheitsförderlichen Ernährung an Hochschulen: Ein Workshop zur Integration heterogener Perspektiven. Presented at the 58te Jahreskonferenz der Deutschen Gesellschaft für Sozialmedizin und Prävention e. V. (DGSMP) des Deutsches Netzwerks Gesundheitskompetenz e. V. (DNGK) und des Nationalen Aktionsplan Gesundheitskompetenz , Hannover.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4109 |

Wrona, K. J., Exner, A.-K., Kobert, M., & Süße, T. (2023). Drivers and barriers towards sustainable and health-promoting nutrition in higher education: workshop integrating heterogeneous perspectives: Results of a Changing Perspectives workshop (1st ed.). Bielefeld: Hochschule Bielefeld. https://doi.org/10.57720/4109
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3770 |

Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative KI an Schulen - Eine Studie über die Nutzung generativer KI aus Sicht von Schülerinnen und Schülern unter Berücksichtigung handlungsleitender Eigenschaften und ausgewählter sozialer Kontextfaktoren. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210312
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3768 |

Süße, T., & Kobert, M. (2023). Generative AI at School - Insights from a study about German students’ self-reported usage, the role of students’ action-guiding characteristics, perceived learning success and the consideration of contextual factors. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.10210254
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 3616
Süße, T., Kobert, M., Grapenthin, S., & Voigt, B.-F. (2023). AI-Powered Chatbots and the Transformation of Work: Findings from a Case Study in Software Development and Software Engineering. In L. M. Camarinha-Matos, X. Boucher, & A. Ortiz (Eds.), Collaborative Networks in Digitalization and Society 5.0. 24th IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2023, Valencia, Spain, September 27–29, 2023, Proceedings (pp. 689–705). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-42622-3_49
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3346
Mandl, S., Kobert, M., Bretschneider, M., Asbrock, F., Meyer, B., Strobel, A., & Süße, T. (2023). Exploring key categories of social perception and moral responsibility of AI-based agents at work: Findings from a case study in an industrial setting. In A. Schmidt, K. Väänänen, T. Goyal, P. O. Kristensson, & A. Peters (Eds.), Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3544549.3585906
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2840
Süße, T., Kobert, M., & Kries, C. (2021). Antecedents of Constructive Human-AI Collaboration: An Exploration of Human Actors’ Key Competencies. In L. M. Camarinha-Matos, X. Boucher, & H. Afsarmanesh (Eds.), Smart and Sustainable Collaborative Networks 4.0. 22nd IFIP WG 5.5 Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2021, Saint-Étienne, France, November 22–24, 2021, Proceedings (pp. 113–124). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-85969-5_10
HSBI-PUB
| DOI