Kerstin Müller
10 Publikationen
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5871 |

Beese, N. O., Dümke, L., Döll, Y. N., Reinhard, R., Spilski, J., Lachmann, T., & Müller, K. (2025). Feel me, hear me: vibrotactile and auditory feedback cues in an invisible object search in virtual reality. Behaviour & Information Technology, 44(6), 1124–1135. https://doi.org/10.1080/0144929X.2025.2459248
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5868 |

Beese, N. O., Dümke, L., Döll, Y.-N., Reinhard, R., Spilski, J., Lachmann, T., & Müller, K. (2024). How Vibrotactile and Auditory Feedback Can Affect Performance in Search for Invisible Objects in Virtual Reality. In Association for Computing Machinery (Ed.), Proceedings of the European Conference on Cognitive Ergonomics 2024 (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3673805.3673808
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3044
George, B. C., Schwettmann, M., Kreienkamp, A., & Müller, K. (2022). Prosocial activities in video games player type based study concerning the genres assively Multiplayer Online, Shooter and Role-Playing Games. In A. Ebert, T. Lachmann, K. Dreßler, J. Lindblom, & R. Reinhard (Eds.), 33rd European Conference on Cognitive Ergonomics (pp. 1–10). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3552327.3552361
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3012
Jaksties, A., Ebert, A., & Müller, K. (2022). Magical Tower VR - Examining Orientation in Non-Euclidean Spaces. In A. Ebert, T. Lachmann, K. Dreßler, J. Lindblom, & R. Reinhard (Eds.), 33rd European Conference on Cognitive Ergonomics (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3552327.3552344
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3045
Müller, J., Beese, N., Spilski, J., Jaksties, A., Sünderkamp, J.-H., Plümer, J. H., & Müller, K. (2021). The Art of Orientation - How not to be Lost in 3D. In S. Schneegass, B. Pfleging, & D. Kern (Hrsg.) (Eds.), Mensch und Computer 2021 (pp. 426–431). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3473856.3473988
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3208
Kirchhof, N., Müller, K., & Fünfzig, C. (2020). Virtual blox: when interlockable blocks meet the infinite possibilities of virtual reality. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer. New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410418
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3046
Schormann, I., Müller, K., & Ebert, A. (2020). Mofebo. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (pp. 495–499). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410416
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3047
Jaksties, A., Sünderkamp, J.-H., Plümer, J. H., & Müller, K. (2020). Lost in 3D. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (pp. 133–136). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410013
HSBI-PUB
| DOI
2018 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3048 |

Laak, M. M. J., Müller, K., & Ebert, A. (2018). Die drucksensitive Liege: Eine intuitive Eingabemethode für VR Applikationen. In Mensch und Computer 2018. Dresden: Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/MUC2018-MCI-0399
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 3946
Lademann, J., Latteck, Ä.-D., Mertin, M., Müller, K., Müller-Fröhlich, C., Ostermann, R., … Weber, P. (2016). Primärqualifizierende Pflegestudiengänge in Deutschland – eine Übersicht über Studienstrukturen, -ziele und -inhalte. Pflege & Gesellschaft, 21(4), 330–345.
HSBI-PUB
Suche
Publikationen filtern
Darstellung / Sortierung
Export / Einbettung
10 Publikationen
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5871 |

Beese, N. O., Dümke, L., Döll, Y. N., Reinhard, R., Spilski, J., Lachmann, T., & Müller, K. (2025). Feel me, hear me: vibrotactile and auditory feedback cues in an invisible object search in virtual reality. Behaviour & Information Technology, 44(6), 1124–1135. https://doi.org/10.1080/0144929X.2025.2459248
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5868 |

Beese, N. O., Dümke, L., Döll, Y.-N., Reinhard, R., Spilski, J., Lachmann, T., & Müller, K. (2024). How Vibrotactile and Auditory Feedback Can Affect Performance in Search for Invisible Objects in Virtual Reality. In Association for Computing Machinery (Ed.), Proceedings of the European Conference on Cognitive Ergonomics 2024 (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3673805.3673808
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3044
George, B. C., Schwettmann, M., Kreienkamp, A., & Müller, K. (2022). Prosocial activities in video games player type based study concerning the genres assively Multiplayer Online, Shooter and Role-Playing Games. In A. Ebert, T. Lachmann, K. Dreßler, J. Lindblom, & R. Reinhard (Eds.), 33rd European Conference on Cognitive Ergonomics (pp. 1–10). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3552327.3552361
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3012
Jaksties, A., Ebert, A., & Müller, K. (2022). Magical Tower VR - Examining Orientation in Non-Euclidean Spaces. In A. Ebert, T. Lachmann, K. Dreßler, J. Lindblom, & R. Reinhard (Eds.), 33rd European Conference on Cognitive Ergonomics (pp. 1–6). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3552327.3552344
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3045
Müller, J., Beese, N., Spilski, J., Jaksties, A., Sünderkamp, J.-H., Plümer, J. H., & Müller, K. (2021). The Art of Orientation - How not to be Lost in 3D. In S. Schneegass, B. Pfleging, & D. Kern (Hrsg.) (Eds.), Mensch und Computer 2021 (pp. 426–431). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3473856.3473988
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3208
Kirchhof, N., Müller, K., & Fünfzig, C. (2020). Virtual blox: when interlockable blocks meet the infinite possibilities of virtual reality. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer. New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410418
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3046
Schormann, I., Müller, K., & Ebert, A. (2020). Mofebo. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (pp. 495–499). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410416
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3047
Jaksties, A., Sünderkamp, J.-H., Plümer, J. H., & Müller, K. (2020). Lost in 3D. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (pp. 133–136). New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/3404983.3410013
HSBI-PUB
| DOI
2018 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3048 |

Laak, M. M. J., Müller, K., & Ebert, A. (2018). Die drucksensitive Liege: Eine intuitive Eingabemethode für VR Applikationen. In Mensch und Computer 2018. Dresden: Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/MUC2018-MCI-0399
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 3946
Lademann, J., Latteck, Ä.-D., Mertin, M., Müller, K., Müller-Fröhlich, C., Ostermann, R., … Weber, P. (2016). Primärqualifizierende Pflegestudiengänge in Deutschland – eine Übersicht über Studienstrukturen, -ziele und -inhalte. Pflege & Gesellschaft, 21(4), 330–345.
HSBI-PUB