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16 Publikationen

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[16]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4320
R. Hanselle, D. Stork, S. Lück, R. Rasche, R. Naumann, and S. Witte, “Simulation of a Longitudinal Control System for an Automated Driving Self-Stabilized Monorail Vehicle,” in Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks III Proceedings of the 28th Symposium of the International Association of Vehicle System Dynamics, Ottawa, 2024.
HSBI-PUB | DOI
 
[15]
2023 | Patent | FH-PUB-ID: 2750
D. Stork, R. Naumann, and S. Lück, “Schienenrad für ein Einschienenfahrzeug.” 2023.
HSBI-PUB
 
[14]
2022 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2729
D. Stork, S. Lück, M. Griese, R. Naumann, and T. Schulte, “MonoCab – Simulation-based development of a running gear concept for monorail vehicles,” in World Congress on Railway Research 2022 (WCRR 2022) Draft Technical Programme, Birmingham, UK, 2022.
HSBI-PUB
 
[13]
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2222 | OA
A. Nauerth et al., Abschlussbericht des Forschungsschwerpunktes InGeTec – Individualisierung in Gesundheit und Technik , vol. 51. Bielefeld: Fachhochschule Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 
[12]
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2732
D. Stork, S. Lück, and R. Naumann, “MonoCab - Simulationsgestützte Entwicklung eines kreiselstabilisierenden Einschienenfahrzeugs,” in Tagungsband - 18. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2021.
HSBI-PUB
 
[11]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2701 | OA
F. Trimpe, S. Lück, R. Naumann, and C. Salander, “Simulation of Torsional Vibration of Driven Railway Wheelsets Respecting the Drive Control Response on the Vibration Excitation in the Wheel-Rail Contact Point,” Vibration, vol. 4, no. 1, pp. 30–48, 2021.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2734
S. Lück and R. Naumann, “Erste Erfahrungen beim Einsatz der Szenario Substruktur Methode,” in Tagungsband - 17. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2020.
HSBI-PUB
 
[9]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2730 | OA
M. Flasskamp et al., “Vorstudie ‘Vernetzte Mobilität OWL,’” in Förderung der vernetzten Mobilität und des Mobilitätsmanagements (FöRi-MM) , Ministerium für Verkehr des Landes Nordrhein-Westfalen, Ed. 2020.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 
[8]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2727
S. Lück and R. Naumann, “Scenario Substructure Method (SSM) for Simulation of Long Trains,” in Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks. Proceedings of the 26th Symposium of the International Association of Vehicle System Dynamics, IAVSD 2019, August 12-16, 2019, Gothenburg, Sweden, M. Klomp, F. Bruzelius, J. Nielsen, and A. Hillemyr, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2020, pp. 292–302.
HSBI-PUB | DOI
 
[7]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 2749
R. Naumann and S. Lück, “Mehrkörpersimulation im Schienenfahrzeugsektor,” Ingenieur Spiegel, vol. 2, pp. 8–11, 2018.
HSBI-PUB
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2728
S. Lück, R. Naumann, and M. Hermanski, “Experimentelle und simulationsgestützte Komfortuntersuchungen an einem elektrischen Rollstuhl,” in Humanschwingungen 2018, Würzburg, 2018, pp. 265–280.
HSBI-PUB
 
[5]
2018 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2733
S. Behringer, S. Lück, C. Mallwitz, and R. Naumann, “Verifikation von Fahrzeugmodellen nach EN 14363:2016 Anhang T: erste Erfahrungen und Einschätzungen,” in Tagungsband - 16. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2018.
HSBI-PUB
 
[4]
2017 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2828
C. Mallwitz, S. Lück, R. Naumann, and S. Behringer, “Initial experience for the verification of vehicle models according to EN14363: 2016 Annex T,” presented at the 2nd SIMULIA European Multibody Simulation User Group Meeting, Braunschweig, 2017.
HSBI-PUB
 
[3]
2016 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4674
D. Harder, L. Fromme, and R. Naumann, “Simulation of A Rotary Magnetorheological Fluid Damper,” in COMSOL Conference 2016 User Presentations, Munich, 2016.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[2]
2014 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2756
S. Lück and R. Naumann, “Theoretische und experimentelle Untersuchungen der Vertikaldynamik eines elektrischen Rollstuhls mit dem Ziel der Optimierung des Fahrverhaltens durch semiaktive Dämpfer ,” in Tagungsband, Reutlingen-Rommelsbach, 2014, pp. 113–118.
HSBI-PUB | DOI
 
[1]
2014 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2829
S. Lück, R. Naumann, and M. Hermanski, “Theoretical and experimental research of the vertical dynamic of an electric wheelchair and optimizing the ride comfort using semi-active dampers,” in Simpack User Meeting 2014, Augsburg, 2014.
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R. Hanselle, D. Stork, S. Lück, R. Rasche, R. Naumann, and S. Witte, “Simulation of a Longitudinal Control System for an Automated Driving Self-Stabilized Monorail Vehicle,” in Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks III Proceedings of the 28th Symposium of the International Association of Vehicle System Dynamics, Ottawa, 2024.
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D. Stork, R. Naumann, and S. Lück, “Schienenrad für ein Einschienenfahrzeug.” 2023.
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D. Stork, S. Lück, M. Griese, R. Naumann, and T. Schulte, “MonoCab – Simulation-based development of a running gear concept for monorail vehicles,” in World Congress on Railway Research 2022 (WCRR 2022) Draft Technical Programme, Birmingham, UK, 2022.
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A. Nauerth et al., Abschlussbericht des Forschungsschwerpunktes InGeTec – Individualisierung in Gesundheit und Technik , vol. 51. Bielefeld: Fachhochschule Bielefeld, 2021.
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F. Trimpe, S. Lück, R. Naumann, and C. Salander, “Simulation of Torsional Vibration of Driven Railway Wheelsets Respecting the Drive Control Response on the Vibration Excitation in the Wheel-Rail Contact Point,” Vibration, vol. 4, no. 1, pp. 30–48, 2021.
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S. Lück and R. Naumann, “Erste Erfahrungen beim Einsatz der Szenario Substruktur Methode,” in Tagungsband - 17. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2020.
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M. Flasskamp et al., “Vorstudie ‘Vernetzte Mobilität OWL,’” in Förderung der vernetzten Mobilität und des Mobilitätsmanagements (FöRi-MM) , Ministerium für Verkehr des Landes Nordrhein-Westfalen, Ed. 2020.
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S. Lück and R. Naumann, “Scenario Substructure Method (SSM) for Simulation of Long Trains,” in Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks. Proceedings of the 26th Symposium of the International Association of Vehicle System Dynamics, IAVSD 2019, August 12-16, 2019, Gothenburg, Sweden, M. Klomp, F. Bruzelius, J. Nielsen, and A. Hillemyr, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2020, pp. 292–302.
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2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 2749
R. Naumann and S. Lück, “Mehrkörpersimulation im Schienenfahrzeugsektor,” Ingenieur Spiegel, vol. 2, pp. 8–11, 2018.
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2018 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2728
S. Lück, R. Naumann, and M. Hermanski, “Experimentelle und simulationsgestützte Komfortuntersuchungen an einem elektrischen Rollstuhl,” in Humanschwingungen 2018, Würzburg, 2018, pp. 265–280.
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S. Behringer, S. Lück, C. Mallwitz, and R. Naumann, “Verifikation von Fahrzeugmodellen nach EN 14363:2016 Anhang T: erste Erfahrungen und Einschätzungen,” in Tagungsband - 16. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2018.
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2017 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2828
C. Mallwitz, S. Lück, R. Naumann, and S. Behringer, “Initial experience for the verification of vehicle models according to EN14363: 2016 Annex T,” presented at the 2nd SIMULIA European Multibody Simulation User Group Meeting, Braunschweig, 2017.
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2016 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4674
D. Harder, L. Fromme, and R. Naumann, “Simulation of A Rotary Magnetorheological Fluid Damper,” in COMSOL Conference 2016 User Presentations, Munich, 2016.
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2014 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2756
S. Lück and R. Naumann, “Theoretische und experimentelle Untersuchungen der Vertikaldynamik eines elektrischen Rollstuhls mit dem Ziel der Optimierung des Fahrverhaltens durch semiaktive Dämpfer ,” in Tagungsband, Reutlingen-Rommelsbach, 2014, pp. 113–118.
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2014 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2829
S. Lück, R. Naumann, and M. Hermanski, “Theoretical and experimental research of the vertical dynamic of an electric wheelchair and optimizing the ride comfort using semi-active dampers,” in Simpack User Meeting 2014, Augsburg, 2014.
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